Partneromzet Bol.com stijgt naar €1.85 miljoen


Het partnernetwerk van Bol.com groeit snel, de omzet dat Bol.com verkopers generen steeg dit jaar met c. 50%. Ahold Delhaize, eigenaar van Bol.com heeft deze week bekend gemaakt dat uit de netto consumentenomzet van € 2.677 miljoen euro maar liefst €678 miljoen euro afkomstig is van partner verkopen. In 2017 genereerde Bol.com partners nog €438 miljoen. Naast de forse stijging van het aantal verkopen via de partners heeft Bol.com ook zelf een stijging van 22.9% in het aantal verkopen geboekt.

Bol.com verkoopaccount in plaats van een webshop

Eigenaren van verkoopaccounts op marktplaatsen zoals Bol.com zien steeds vaker hun kans schoon om zonder webshop een product effectief aan de man te brengen. Zo worden verkoopkanalen op marktplaatsen steeds vaker als stand-alone online verkooppunt gezien en minder vaak als een extra verkoopkanaal naast de webshop.

Voor- en nadelen Bol.com verkoop account m.b.t. overname

Verkoopaccounts kun je zien als shops in shops en dat brengt enkele voordelen met zich mee voor eventuele verkoop van het account. Zo zijn verkoopaccounts makkelijk overdraagbaar, kan een koper er snel mee aan de slag en heb je als koper op een makkelijke manier er een groot direct netwerk erbij. Echter is er ook een andere meer nadelige kant van een verkoopaccount. Doordat de bezoekers op marktplaatsen over het algemeen prijsbewuster shoppen en minder merk loyaal zijn zien we een grotere afstand naar de klant. Daarbij is een verkoper op een marktplaats natuurlijk ook grotendeels afhankelijk van het platform. 

bron | 01-03-2019